Automaty vendingowe to bardzo wygodne w użyciu maszyny, które umożliwia szybki dostęp do przekąsek, napojów czy innych produktów w wielu miejscach. Jednak czasami mogą zdarzyć się sytuacje, w których automat z jakiegoś powodu nie wyda produktu. Co w takiej sytuacji zrobić?
Automat vendingowy nie wydał produktu – co może być przyczyną?
Nawet najnowocześniejsze automaty sprzedażowe mogą napotkać na usterki, które uniemożliwiają zakup produktów. Częstym problemem, na który skarżą się klienci, jest brak wydania produktu. Co może być tego powodem?
Istnieje wiele przyczyn, dla których maszyna sprzedażowa nie wydała produktu. Są to:
• Zablokowanie się produktu w mechanizmie wydawczym, dlatego nie spada on do komory odbiorczej,
• Utrata łączności systemu pobierającego opłaty. Pieniądze NIE zostają pobrane (ale są tymczasowo zablokowane przez bank), gdyż maszyna wyczuwa, że produkt nie został wydany, lecz system bankowy potrzebuje więcej czasu by sfinalizować proces i odblokować kwotę,
• Problem z zablokowaniem mechanicznym modułu automatu, spowodowany niewłaściwym postępowaniem poprzedniego użytkownika,
• Usterka oprogramowania automatu, który wyświetla komunikat o błędzie i uniemożliwia dokonanie zakupu.
Jak widać, przyczyn takiego stanu może być dużo i nawet profesjonalne automaty mogą mieć awarie. Co jednak zrobić, gdy to właśnie my staniemy się mimowolną „ofiarą” takiej usterki?
Co zrobić, gdy automat sprzedażowy nie wydał produktu?
Wiele osób, którym automat nie wydał produktu, denerwuje się, a nawet uderza w maszynę, myśląc, że w ten sposób ulegnie ona naprawie. Niestety, takie rozwiązania nie działają!
Współczesne maszyny często są monitorowane by uniknąć aktów wandalizmu i są na tyle kosztowne, że uszkodzenie i przechylanie ich i ich uderzanie tak naprawdę może nam się nie opłacić.
Jeśli automat nie wydał nam produktu, a pobrał pieniądze, przysługuje nam wtedy zwrot kosztów. Co zatem powinniśmy zrobić? Oto krótka instrukcja:
1. Skontaktowanie się z operatorem maszyny
Najlepiej zadzwonić od razu na infolinię dostawcy automatu. Numer telefonu oraz inne dane kontaktowe znajdziemy na urządzeniu.
2. Zgłoszenie problemu
Pamiętajmy, że maszyny sporadycznie mają błędy, których operatorzy starają się uniknąć, jednak czasem nie mają na to żadnego wpływu. Nie obrażajmy jednak osób przyjmujących nasze zgłoszenie. Powinniśmy spokojnie przedstawić sytuację, przekazując informacje o lokalizacji i rodzaju maszyny, dacie i godzinie transakcji, a także problemie, jaki nas napotkał. Im więcej dokładnych informacji podamy, tym prędzej otrzymamy zwrot.
3. Rozpatrzenie reklamacji
Po złożeniu reklamacji rozpoczyna się jej rozpatrzenie. Procedury te trwają maksymalnie do kilku dni, natomiast najczęściej kończą się w momencie rozmowy telefonicznej. Firma As Vending, dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom, najczęściej jest w stanie zdalnie połączyć się z klientem i rozwiązać problem od ręki.
Jeśli automat vendingowy nie wydaje produktu, warto sprawdzić, co może być przyczyną problemu, a następnie skontaktować się z obsługą techniczną. Operatorzy automatów nie chcą nas oszukać i pomogą nam w odzyskaniu pieniędzy. Każdy problem można rozwiązać!